Monday, November 06, 2006

Eftersmak

Efter att ha varit på en föreläsning, jag kan gå därifrån och tycka att Jamen, det här var bra. En del att tänka på, en del handfasta råd, en del livserfarenheter etc.
Men i bland kan det komma en bitter eftersmak, i bland flera dagar efteråt. Vad var det egentligen hon/han sa? Gick jag på vältaligheten och den fina ytan? Det är inte så smickrande.
Speciellt i vår tid verkar det vara viktigt att vara positiv och ge energi. Inget fel i det. Men energi, utan empati -Nej tack! säger jag.
Energi utan medvetenhet är som "tomma kalorier" i skräpmat. Det är farligt för dig. Någon dåre som står och skriker Kom igen! Tänk positivt! eller en idiot som står och sjunger en schlager utan känsla -det klarar jag mig utan.

1 Comments:

Blogger Camilla said...

Hej K!
Jo föreläsaren hade något att säga. Så det var ju bra. Men jag menar att det är viktigt att man är kritisk och tänker själv.
Inom personlig utveckling, man kan läsa hur många böcker som helst om det, men har du inte medkänsla då blir det ändå bara något intellektuellt.

6:51 AM  

Post a Comment

<< Home