Friday, September 08, 2006

Dålig dag

I bland när jag vaknat på fel sida, eller rusar i väg till t-banan utan at ha ätit frukost tex. Då har jag tunnelseende, alltså att jag tar fel dörr i hissen när jag ska gå ut, eller jag är på en restaurang och hittar inte toaletten fastän den är alldeles framför mig, jag bedömer avståndet fel vad gäller trappstegen när jag går i trappan, jag går in i glasrutor (inte bokstavligen) etc. I bland flyger fåglar in i glasrutor, har de en dålig dag då?

Tillvaron är väl subjektiv, kan man säga. En bra dag, då går stegen lätt, jag hoppar fram, jag dansar med allt och alla. Ser jag någon som är i en tunnel, kan jag försiktigt knacka på. Människor ler mot mig, utan att jag behöver göra någonting. Grönsångaren bland träden sjunger som i trans i junikvällen, när jag cyklar förbi.
Hur som har vi mycket att lära av fåglarna. De sägs ha ett sjätte sinne.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home