Sunday, August 27, 2006

Millan

Jaha, då har jag en blog nu. Det var ju kul!
Jag hoppas att vi inte bara sitter och läser varandras dagböcker och åsikter på nätet, utan också talar med varandra. Alltså fysiskt, öga mot öga. Det är mycket med kroppsspråk man missar, när man läser en text, bok eller informationsbroschyr.
Nu i valtider, kan det vara bra att prata med en politiker öga mot öga på torget. Det gjorde jag förra veckan, och det var rätt kul. Jag frågade Annika Billström, Stockholmspolitiker om arbetslösheten. Hon körde något mantra "Det går bra för Sverige" Jaha, vilken värld lever du i, undrade jag då. Sedan sa hon att 40 000 människor går i pension nästa år. Jamen blir det 40 000 nya jobb då? Många av fyrtiotalisternas tjänster rationaliseras antagligen bort. Eller?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home