Thursday, January 31, 2008

Politik

Jag skulle ALDRIG kunna tänka mig att jobba i politiken, säger kvinnan med eftertryck. ALDRIG… Jag tvivlar inte på att hon menar vad hon säger. Hon menar att det är lågt i tak där, det politiska spelet etc. Själv har hon arbetat i andra branscher, nu arbetar hon som en slags karriärrådgivare. Hon poängterar till mig att jag måste kunna sälja mig själv. Som en vara, då? svarar jag. Jamen, du måste kunna sälja dig, annars kan du aldrig få någon som anställer dig.

Spel som spel. Det är spel överallt, verkar det som. Vilket spel är minst outhärdligt?
Om människor inte har någon tilltro till politiken. Tycker de att de lever i en demokrati, då? Det kan man väl knappast anse. Varför gör inte människor revolution mot systemet? Även om storföretagen har mer makt än politikerna just nu. Då får väl politikerna ta tillbaka makten från marknadskrafterna, sätta ned foten!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home