Friday, May 17, 2013

Ny-gammal

Jag läser om en kvinna på nätet, som gått bort i sjukdomen cancer. Hon nämner någon gammal kärlekshistoria,  kärlekssorg. Jag får intrycket att hon inte "städat ut", den där historien ur sin lägenhet där hon bodde. Hennes hem blev då mer som ett slags hotellrum. Mer "på låtsas", än på riktigt. Hon verkade vara en jättefin tjej, med mycket på insidan. Det hade nog varit bra om hon brytit upp i tid, och flyttat någonannanstans.

Hon verkade vara en inkännande person, som lätt kunde "drunkna" i relationer, ge upp sitt eget jag. Även om hon förstås verkade ha ett tydligt jag, därunder någonstans. Hon skulle tagit fram sitt tydliga jag mer, och -blivit AAaarrrggghhh.....! tex.

Annars verkade hon vara hälsan själv, som höll på med träning, kost, spiritualitet etc. Så det är tydligen så att det är viktigt att ta hand om den mentala biten, att man verkligen är på den plats/i den miljön/bland de människorna man vill vara. Att man är i sitt centrum.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home