Tuesday, May 01, 2007

Energi-klokhet

Det är här jag ofta kan känna att det är något som är fel. Projektledaren som kommer in med buller och bång, en massa energi. Bra! Applåderar alla. Men, en energi utan tanke på konsekvenser, utan tanke på framtid –är det bra? Nej, det tycker inte jag. Men i dagens samhälle, på dagens arbetsmarknad ser jag detta hända omkring mig, hela tiden. Energi, det är viktigt, säger rekryterarna. Visst, är det det, det kan jag instämma i. Men. Energi utan klokhet, nej, det tycker jag inte är något vidare alls. Det blir snarare så att projektledaren liksom tar all luft i rummet, liksom en eld som brinner och drar åt sig allt syre i dess närhet, kritiska åsikter som eventuellt dyker upp negligeras, och betraktas som bromsklossar.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home