Saturday, February 24, 2007

Påverka

Det är lustigt hur man uppfattar livet olika. För något år sedan, var jag frustrerad över att jag inte blev sedd i stan, i mataffären etc. Det är förvisso sant, att det är få som lägger märke till en, som lyssnar eller pratar med en. Folk stressar, de har nog med sitt, de står upp till fotknölarna antagligen.
Nu vet jag att jag påverkar min omgivning var jag än är, om jag talar eller inte, om jag är frisk eller sjuk, om jag är glad eller ledsen, om jag är medkännande eller avstängd. Även om omgivningen inte alltid ser mig, så påverkar jag den, om inte annat i ögonvrån. Vi påverkar alla varandra, hela tiden. Det är inte bara de som uppträder i media, eller som står på en scen som påverkar sin omgivning.
Alla sänder ut strålning, vi påverkar alla varandra.

1 Comments:

Blogger Järnladyn said...

Det är så sant! Man märker det på att ens egen mentala inställning får återverkningar på omgivningen.

Bestämmer jag mig exempelvis för att bli mer öppen och mottaglig för nya intryck, så börjar det ganska snart hända nya spännande saker...

3:22 AM  

Post a Comment

<< Home