Saturday, June 22, 2013

Energi. Full eller tom.

Nunnan hade gått inåt; i meditation. Sångerskan hade gått utåt; med sin sång, sitt artisteri.
Jag vet vad jag hade behövt göra. Jag hade behövt, gå utåt. Inte inåt.

Nu slog jag knut på mig själv. Jag tog ett steg bakåt, i stället för framåt. Katastrof! Jag lyckades med, att släcka min egen eld.

Jag hade behövt tänka på min energi. Släppa det som tar min energi bakom mig, och gå framåt och öppna upp för det som kan ge mig energi.

Hela kroppen är ju energi, eller brist på energi, alla celler drivs av energi. Energi är basalt, det är grunden. Att hålla sin energi på en hög nivå, så att man håller sin eld levande. Så att man mår bra och är glad. Det är livsvisdom, som inte kan läras teoretiskt på någon kurs, eller att någon annan gör det åt en. Det är bara man själv, som kan fixa det. Det finns ingen högre makt/gud som kan fixa det, heller. Det är man själv, som vuxen individ, som måste ta de nödvändiga stegen, så att man kommer framåt. Så att man kan växa och utvecklas.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home