Tuesday, March 19, 2013

Besatt

Hur galen, får man vara?
Jag tittar på några gamla foton i min kamera. Vad höll jag på med, på den där tiden? Jag sprang på konstmuséer, inte så konstigt, i och för sig. Jag fick för mig att jag skulle hitta trädet Jolster, och hittade det till slut vid Söderbysjön, i Nackareservatet. Med vippor likt stora, blanka bomullstussar. Mossor kollade jag in när jag gick runt sjön Gömmaren, i Huddinge. Jag bakade lingonlimpa... Jag pratade engelska och köpte annorlunda, nya (för mig) matvaror i matbutiker i tex. Fittja. Jag stod och fotade fåglar; tofsvippor och beckasiner i Norsborg, och såg en älg på höjden, där. Även såg jag en padda som satt och "tryckte", i vassen, uppe på land.

Var jag rädd, för något?
Eller, egentligen var jag ju ganska orädd. Det beror på hur man ser det.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home