Monday, February 25, 2013

Bryta

Bryta mönster. Ja, vad svårt det kan vara! I alla fall vissa mönster.
En del mönster har jag haft lätt för att bryta/byta. Inga problem.
Andra har jag haft det betydligt svårare med att bryta.

Jag såg allting klart. Jag mådde bra. Jag var i ett flöde.
Jag dansade fram, i parken. Jag sprang med vinden i håret, längs med strandpromenaden. Till och med gick jag på ett yogapass, som jordade min kropp, ordentligt.

Men, så kom det till att fatta ett beslut/handla, och då var jag tillbaka i det destruktiva beteendet/tänkandet.
Hur kan det komma sig? Jag var ju både medveten och jordad? Där och då.

Nu blir jag så arg, på mig själv, att jag inte vet, var jag ska ta vägen! Sluta!
Det är, som sagt, svårt att vara objektiv, när det gäller en själv, ens egna beteenden/tänkande.

Släng bort skammen! Du får vara här på jorden, ingen tvekan!

Det var mina tankar/sinnen som spökade, det ser jag så här efteråt. De gjorde mig osäker och tveksam, i stället för säker och beslutsam/fokuserad.
Det gäller att jorda sig, komma ner i kroppen, och känna efter vad man vill göra, och sedan tänk positivt, se målet -och gör det!
På det bara!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home