Thursday, January 17, 2013

Vind i seglen

Kommer i håg att jag som ungdom, och även senare -mådde dåligt av blåst. Jag har känsliga öron, likt en delfin?, och hade öroninflammation som barn någon gång. Även har jag haft känsligt balanssinne, och lätt för att bli åksjuk.
Alltså, ska jag undvika blåst, eller...?
När jag "vuxit till" mig, och kände mer att tillvaron var på mina villkor. Gick jag ut på en havsstrand, var det för att jag valde det. Och, då kände jag att här var det friska fläktar. Bort med det gamla, in med det nya! Jag kunde njuta av blåsten till och med, och mina öron var inte så känsliga.

Vad jag ville säga med detta: saker står inte skrivna i sten.
Även var jag höjdrädd som yngre. Något som växt bort, och sedan har jag inte varit ett dugg höjdrädd.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home