Friday, January 11, 2013

Fågel

Nötskrikan är en "lurig" fågel. Jag tycker att den är rolig. Den är vacker att se på, med laxrosa färg, och blå/vit/svart färg på vingarna.
Alltid har den något på gång.
Den spionerar och följer efter människor i bland, då den tror att människan kan lämna tex. några ekollon efter sig.
Nötskrikan kanske skulla passa bra som journalist.

En gång när jag var ute i skogen, gick jag ut på ett stort fält. Då satte sig en Nötskrika på telefonledningen bara några meter upp från mig. Den satt verkligen precis ovanför mitt huvud, och jag tänkte nästan "Vad är det här? Vad vill du? Är du ute efter något? Först tänkte jag att tänk om det är en rovfågel, men det var det ju inte, utan det var en Nötskrika. Så jag kunde vara lugn, på det sättet. Men, det kändes så komiskt, för det var verkligen jag och Nötskrikan, ensamma där ute på fältet. Inga andra levande varelser i sikte.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home