Wednesday, September 25, 2013

Ingen kropp

Spöke, torraka, osalig ande, vålnad, prinsessa på ärten som inte vågade komma ner på jorden, zoombie, monster, överliggare, sömngångare, gammal hagga, uggla.

Hmm. Ja, ytterligheter var det, ja...

Det är hemskt.

Enligt den indiska läran ayur veda innebär för mycket luft, vata; att man kan bli rastlös och att man kan tappa markkontakten.
My g-d. Ja, det gäller att hålla ordning på sina tankar, så att de inte börjar gå på repeat alltför mycket, och man fastnar i tanken. En massa tankar som går åt olika håll, och det blir som en loop, -och man kan inte få stopp på dem. Eller inre mentala bilder, som man hakar upp sig på. Kliva ur sitt huvud/fängelse, -och komma ner i kroppen, komma ner på jorden. Det är inte farligt! Samla ihop sig själv, fokusera och handla!
Ta ett steg!

Jag kan inte göra allt, men något kan jag göra. Jag är inte någon allsmäktig gud, som kan tänka ut innan, vad som ska hända. Livet är okontrollerbart, som tur är. Jag får kasta mig ut, i det okontrollerbara livet, och lita på min intuition, och ha tilliten som min kompass. Komma ner från mitt luftslott, och ner till det verkliga livet. Göra verklighet av mina drömmar.
Det är ju inte farligt att komma ner i kroppen, tvärtom kan det ju vara helt underbart. Att känna sig rotad/jordad, känna kraften och värmen från jorden, slappna av och må bra. Du är värd att få ha det bra. Att få känna sig som en levande varelse, mitt bland alla andra levande organismer.


0 Comments:

Post a Comment

<< Home