Thursday, January 03, 2013

Val

Du är dina drömmar. Det är du som väljer, så var noga med ditt val. Bra låttext av Olle Ljungström.
I bland undrar jag om livet skulle var lättare vad gäller tex. vissa val, om jag vore en mer sk rationell människa.  Vår sk moderna civilisation är ju mycket byggd på rationalitet. Men det går att hitta öppningar, i den sk rationellt uppbyggda världen, om man letar. Sedan är det tillit som gäller, kan man säga. Jag har mycket känslor och tankar i mig, och i bland drunknar jag i mina känslor. Jag tycker det är roligt att vara en känslomänniska, men det gäller att vara jordad också; att ta hand om sig. En växt behöver både jord och himmel, om den ska kunna växa och utvecklas.

Eller nej, förresten. Nu krånglade jag nog till det. När det gäller valsituationer, att fatta tex. snabba beslut kan det i bland vara nödvändigt att vara rationell, logisk, hålla huvudet kallt.
Så får man göra det man måste göra.
Sedan kan man bli sinnlig, igen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home